Támogató partnereink

Spuri-8 Nekem 8, ha neked 8

 

Spuri Adalék - Az autó energiaitala

 

Viprex Technologia

 

 

szamika

 

Agro-Cargo Kft

 

Kis-Új-Lap

 

Róza Papírdoboz Gyártó Kft.

 

Bonzc Bt.

 

 

Derival csarnokfűtés

 

KEVEWELD

 

Formel kenőolajok

 

Racional Tunning Kft.

 

Teherati

 

Kun-Vill-Szer Kft.

 
altrapack

astrapack


gajdacsi

olajag

szolred

Ki olvas minket

Oldalainkat 76 vendég és 0 tag böngészi

MNASZ - Felülvizsgálati Kérelem

mnasz logo131Kohári Zoltán Úrhoz Sporttanács mb. vezetőjének, valamint Kovács László Úrhoz, az Etikai Bizottság vezetőjéhez

 

Farkas Kálmán csapatvezetőként a 207. Berényi László – Pap Tamás Steelvent Miskolc Rally versenyen történt baleset miatti megállásunk versenyigazgatósági határozatként való jóváírás körülményeit kérjük felülvizsgálni! Külön kihangsúlyozom, nem az időmérés ellen adom be a kérelmemet, hanem egy téves határozat miatt!

Előre jelzem, levelem több napi gondolkozás és versenytársi beszélgetések után azért született meg, hogy a jövőre nézve ne történhessem meg máskor! Ugyanis bízom sportolóim tehetségében, és az év végi értékelésnél nem ez az érdemtelenül elvett pontkülönbség miatt fogunk hátrányba kerülni!

Kérem megvizsgálni, a határozatban született 11másodperc jóváírását, bizonyítékokat, módszereket. Bizonyára a jegyzőkönyvek a módszerek, a GPS felvételek megvannak! Ugyanis több fizikai, és módszertani paraméterrel egyértelműen fogom bizonyítani a határozati döntés etikátlan, elhibázott voltát! Mindenki tévedhet a verseny hevében, én csak azt kérem, hogy sportember módján most lássák be, hogy máshogy kellett volna dönteni! Valamint gyorsabban kellett volna dönteni. Valamint erre az esetre többlépcsős szabályozást kell leírni, a versenyigazgatóság hogyan bírálhatja el az ilyen esetet a jövőben! Szabályzatban kérem lefektetni, tanulni kell az esetből a jövőre nézve!

Történés versenyzői szemszögből:  
A 2.gyorsot teljesítik a versenyzőink, amikor is jóval a baleseti helyszín előtt 2kanyarral a nézők igen heves integetésbe kezdtek. Először csak azt hitték a versenyzők, tovább haladhatnak, csak egy megállt versenyautó miatt kell lassítani, ami a pálya szélén áll!
De, lassabban haladva is még lassabbra, sőt konkrét megállásra integettet egy nézői 4-6fő egy csoportosulásban! Nagy csoportosulást előre láttunk az utolsó kanyar után, azt is láttuk, itt meg kell állnunk! A baleset közvetlen közelébe érve le tudott a navigátor nézni a 206-os versenyautóig, ahol azt látta kiszállnak a versenyzők a járműből, némi segítséggel, de látszólag minden rendben! Ezt a nézők és segítők, megerősítették! Tehát mehettünk tovább!
Majd e közben ért oda egy pályabíró, aki szintén a páros segítségére sietett. Mi úgy lettünk tájékoztatva, hogy ez 2másodperc volt! Jelentem ez nem igazságos! Bizonyára a GPS képe mást mutatott!  Az állásidő is rosszul lett megállapítva, ha hozzá vessük a több száz méteres lassítást, a kigyorsítást, sőt a kényelmes második felét a versenytávnak, akkor az első fele űridő volt, ami nyílván nyert 2.gyorsot jelentett. Nem pedig legalább 25mp-vel kevesebbet.
Ott és akkor, két döntés születhetett a versenyzőink részéről.
1. Végleg megállnak, segítenek, amiben tudnak, akkor viszont a többi versenyautó is megáll és etap valószínűsíthető! Ekkor mindenki egyforma elbírálásba részesül. Magyarul tönkretett gyorsot nem folytatnak tovább!  
2. Tovább haladnak és megmentik a gyorsot az etaptól, és a második kör 6.gyors idejét írják jóvá nekik!
Mint ismeretes az utóbbit választották a versenyzők, bízva abban, hogy nem érheti őket hátrány az emberies magatartásuk miatt! Még meg is mentették a gyorsot az etaptól!

További taktikai utasítás szerint, mint csapatvezető nem láttam indokoltnak nagyon sietni ezután, hisz nem volt értelme! Így is tettünk! Új gumit nem tettünk fel a következő körben, hisz a fizika alapvető tézise szerint vezettünk, amiből lehetett engedni bőven. Az időeredmények ezt mutatták! Néhány mp-vel mentünk rosszabbat, egyes gyorsokon, de ez bőven belefért! Azt hittük! Későn jött a hír, hogy mennyit számoltak határozatban! Ekkor már késő volt a gumizáshoz, és már nem értem el a versenyzőket az utolsó gyorson! Ha így lett volna 3.2mp nem lett volna gond még kopott gumival sem jobb időt futni!
 
Kérdezem azt, hogy ilyen negatív, saccolós döntés miatt Ön hogyan határozna legközelebb, ha saját érdekeit akarja nézni egy gyorson! Végleg megállt volna, vagy a gyorsot a versenyzőtársak miatt megmenti?
És ezek után, ha pont Ön előtt versenyző társa ekkorát esik és szerencsétlen helyre, maga hogyan menne tovább pszichikailag ezen a gyorson, ráadásul kiesik a ritmusból!

Ott tartottunk, hogy mennek tovább! Kigyorsítás nem csupán azzal jár, hogy elérjük az első kb 190-es sebesség határt. Pld itt a hatodik fokozatba tesszük! Minden verseny körüli rendezőnek, bírónak, versenyzőnek tudnia kell, hogy a ritmust újra felvenni, guminak újra tisztának és forrónak lenni, nem 4.5mp-es idő, amit a kigyorsításra számoltak! Vegyük a matek szerint az állást, amiről 2mp-et számoltak be a versenyigazgatóság elmondása szerint, marad a 11mp-ből 9mp a lassulásra és a kigyorsításra, ami kettéosztva, 4.5mp. Ezt mindenki érti már, hogy ez nagyon kevés!
Ehhez jön a bizonyíték, amelyet csatolok, hogy az állás idő a belső kamera szerint is tényszerűen több. Mérje le mindenki bátran és kiderül az igazság! A lassítás 6-7mp, a gyorsítás hatodik teli gázig legalább 10mp mire kipörög a gép!
Ennek fényében azt hiszem etikus lesz és tisztességes versenyszellemű, ha valódi időt még tíz másodperccel 21mp-re növelik!
Második döntés is jó, és ez is támadhatatlan jogilag, hogy a 6.gyors eredményét veszik ugyanitt! A jövőben szerintem ezt kell szabályba rögzíteni! Pedig ha többször mentünk volna, ezen a gyorson a legjobb eredményt kellene tekinteni, annak érdekében, hogy megálljanak a versenyzők kényes, eldönthetetlen helyzetben! Mert ez erre ösztönzi a versenyzőket!

A mostani döntés pedig arra ösztönzi a párosokat, hogy a nézők jelzését hagyják figyelmen kívül, csak a bírók jelzése a mérvadó! Bírói utasítás pedig a balesettől visszafelé nézve, pedig nem volt!
Felvetődik ilyenkor a biztonság kérdése, mennyire támogatja a szabályzat a biztonságot! Pont akkor, amikor versenyhelyzetbe másodpercek alatt kell döntenie a párosnak! És csak néző van a környéken, mint most!
Gondoljuk el így is néha kapnak a közönségtől hamis integetést, gumibedobálást, pályaszennyezést és minden kulturálatlan dolgokat! Ez ellen nem is lehet tenni olyan sokat, mert ez kultúra kérdése!

Összesítve azt kéri, a Sztárt Alkot Kft. csapata, hogy ugyanazon a pályán teljesített 6.gyors eredményét vegyék figyelembe, mert ez teljesen korrekt és ez GPS állás, lassulás, gyorsulás, stb. elméletektől mentes támadhatatlan tény! Még akkor is, ha nem számítottak arra, hogy ezen a gyorson igyekezni kell! Sőt a második körben jobban kihordásos pálya volt! Ezt is figyelembe lehetne venni! De nekünk ez nem szükséges!
Bárhonnan nézzük minden esetben, minden szemszögből megvilágosodik a valós helyzet!  

Köszönöm előre is a realitások talaján született, sportszerű döntésüket!

Tisztelettel, Kisújszállás, 2015.04.30.   

              

Farkas Kálmán
Sztárt Alkot Kft. csapatvez.